خانه / مقالات / انگیزشی / 18 فیلمی که هر کارآفرینی باید ببیند (قسمت دوم)

18 فیلمی که هر کارآفرینی باید ببیند (قسمت دوم)

موضوع: بازاریابی و فروش

11. چگونه در تبلیغات و بازاریابی پیشی گرفت (How to Get Ahead in Advertising)

بازاریابی
بازاریابی و فروش

حتی اگر شما به دنبال توصیه های تبلیغاتی و بازاریابی نیستید، مشاهده فیلم “How to Get Ahead in Advertising” به شما دست کم 1 الی 2 نکته در رابطه با چگونگی حل خلاقانه ی مسئله خواهد آموخت.

فیلم سینمایی “چگونه در تبلیغات پیشی گرفت” در همان اوایلی که بر روی پرده سینما رفت، با شکست مواجه شد. اما این فیلم کمدی سال ها بعد توانست نام خود را به عنوان یک فیلم سرگرم کننده عالی در صنعت تبلیغات جای دهد. این فیلم قطعا باعث  شد که درباره کسب و کار در جهان تجاری امروزی به گونه ای دیگر بیاندیشید.

از جمله موضوعاتی که در این فیلم پوشش داده شده می توان به استراتژی بازاریابی، دانش تبلیغات، تقسیم بندی بازار و نام تجاری اشاره کرد.

12. شیطان پرادا می پوشد (The Devil Wears Prada)

بازاریابی
شیطان پرادا

شیطان پرادا می پوشد نام یک فیلم سینمایی در ژانر درام بوده که در سال 2006 توسط دیوید فرانکل کارگردانی شده است. این فیلم تماما انگیزشی باعث خواهد شد که شما به دنبال شغل رویایی خود رفته و با لذت فراوان در آن غوطه ور شوید. این فیلم چگونگی رسیدگی به موقعیت های ناراحت کننده، چگونگی حرکت در جایی که نا آشنا به نظر می رسد و اینکه چگونه در نهایت بهای کار کردن سخت پرداخت می شود را به خوبی به تصویر می کشد.

همچنین این فیلم درام آمریکایی پنجره ایست به سوی صنعت مد و به شما نکاتی در جهت چگونگی بالا رفتن از نردبان ترقی شرکت را آموزش می دهد.

از جمله موضوعاتی که در این فیلم پوشش داده شده می توان به نام تجاری، تکنیک های فروش،  بازاریابی اهمیت رسانه و توسعه شغلی و حرفه ای اشاره کرد.

13. ممنونم که سیگار می کشی (Thank You For Smoking)

بازاریابی
ممنونم که سیگار می کشی

فیلم کمدی درام “ممنونم که سیگار می کشی” داستان یک کارآفرین بازاریابی زرنگ و باهوش است .  فردی که قصد دارد چندین ترفند برای فروش و بازاریابی هر محصولی را یاد بگیرد . داستان این فیلم لابی گر صنعت توتون و تنباکو، نیک نیلر را روایت می کند.  به صورت کاملا خلاقانه ادله و استدلال ها را به گونه می چرخاند که در چالش برانگیزترین شرایط نیز از صنعت سیگار دفاع کند.

تماشای این فیلم برای افرادی که قصد دارند مواردی از جمله مدیریت بحران، ارتباطات سازمانی، روابط عمومی و تاکتیک های مذاکره  و بازاریابی را یاد بگیرند به شدت توصیه می شود.

از جمله موضوعاتی که در این فیلم پوشش داده شده می توان به روابط عمومی، بازاریابی و کمپین های تبلیغاتی، مدیریت بحران، ارتباطات سازمانی و مهارت های مذاکره موثر اشاره کرد.

14. گلنگری گلن راس (Glengarry Glen Ross)

بازاریابی
گلنگری

“گلنگری گلن راس” نام یک فیلم درام آمریکایی بوده که از روی یک رمان با همین نام ساخته شده است. این فیلم داستان 4 فروشنده املاک را به تصویر می کشد .  زمانی که دفتر شرکت اعلام می کند در عرض یک هفته تمامی آن ها به جز 2 نفری که بیشترین فروش را داشته باشند اخراج خواهند شد، مسیر شغلی آن ها در یک سو قرار می گیرد. این فیلم نمایشی سرگرم کننده از رقابت و به کارگیری مهارت را به نمایش می گذارد.

اگر شما نیز قصد راه اندازی یک کسب و کار جدید را دارید شاید بهتر است این هشدار را جدی بگیرید. بعضی مواقع مسیر رسیدن به موفقیت، نا هموار تر از آن چیزی است که شما فکر می کنید.

از جمله موضوعاتی که در این فیلم پوشش داده شده می توان به تکنیک های فروش، بازاریابی  مدیریت ارتباط با مشتری، مذاکرات و بسته شدن معامله اشاره کرد.

موضوع: قانون و حقوقی

15. تاجر ونیزی (The Merchant of Venice)

بازاریابی
تاجر ونیزی

فیلم سینمایی “تاجر ونیزی” نام یک فیلم درام و رمانتیک بوده و از یک رمان شکسپیر با همین نام اقتباس شده است. این فیلم که با بازی زیبای آل پاچینو همراه شده درباره یک عضو جوان از طبقه اشرافی با نام باسینو است که برای دریافت کمک مالی، نزد شایلاک (آل پاچینو)، یک نزول خوار یهودی می رود.

“تاجر ونیزی” یک فیلم لذت بخش با آموزش هایی نظیر مشارکت های تجاری، ارزیابی ریسک و قانون تجارت است . امروزه هنوز هم از ارزش بالایی برخوردار است.

از جمله موضوعاتی که در این فیلم پوشش داده شده می توان به مذاکرات قرارداد، قانون تجارت، بازاریابی  ریسک و اصول قانون کسب و کار اشاره کرد.

16. دکتر استرنجلاو یا: چگونه یادگرفتم دست از هراس بردارم و به بمب عشق بورزم (Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb)

بازاریابی
دکتر

فیلم سینمایی “دکتر استرنجلاو” یک کمدی سیاه فوق العاده در خصوص جنگ سرد بوده . آن دسته فیلم هایی است که از ابتدا تا انتهای آن، شما را مجذوب خود خواهد کرد. این فیلم شما را در مورد رهبری و وفاداری به فکر وا خواهد داشت و البته تضمین خواهد کرد که در طول این فیلم به اندازه کافی خواهید خندید.

از جمله موضوعاتی که در این فیلم پوشش داده شده می توان به روابط بین المللی، جغرافیای سیاسی، نفوذ و رهبری اشاره کرد.

موضوع: مسئولیت اجتماعی شرکت ها و اخلاق

17. ارین براکویچ (Erin Brockovich)

بازاریابی
مسئولیت اجتماعی

یک فیلم درام و عاشقانه بر اساس یک داستان واقعی است . در این فیلم  زنی را به تصویر می کشد که در برابر همه سختی ها و مشکلات قد علم کرده و به عنوان دستیار یک وکیل  کار می کند. در حالی که هیچ کس او را در شغلش جدی نمی گیرد، به پیروزی در بزرگ ترین حکم دعوی در دادگاه کمک می کند.

این فیلم به خوبی قدرت زنانه را نشان داده  است .همچنین اهمیت پایبندی به مسائل اخلاقی حتی در هنگام مواجهه با بدترین مشکلات و سختی ها را روایت می کند. همچنین در این فیلم رنگ و بویی از قبیل مسئولیت اجتماعی، بازاریابی مدل های کسب و کار پایدار و تعصبات جنسیتی در کسب و کار نیز به چشم می خورد.

از جمله موضوعاتی که در این فیلم پوشش داده شده می توان به مسئولیت اجتماعی شرکت ها و مدل های کسب و کار پایدار اشاره کرد.

18. باران ساز (The Rainmaker)

بازاریابی
باران ساز

فیلم سینمایی “باران ساز” داستانی درام از یک تحصیل کرده ی شکست خورده رشته حقوق است . او برای احقاق حقوق پسر بچه ای که از سرطان خون حاد رنج می برد با یک شرکت بیمه فاسد به جنگ و جدال می پردازد.

این فیلم به خوبی مفاهیمی همچون قشر پایین و مظلوم جامعه، نمونه روشنی از قدرت عزم و اراده و مسئولیت اجتماعی را به تصویر می کشد.

از جمله موضوعاتی که در این فیلم پوشش داده شده می توان به مسئولیت اجتماعی، اخلاق کسب و کار و قانون کسب و کار اشاره کرد.

منبع: entrepreneur

درباره ی Mehri Alizadeh

همچنین ببینید

دیجی کالا

درسهایی از دیجی کالا و درامد روزانه ا میلیاردو دویست میلیون تومانی آن ، برای استارت تاپ ها

دیجی کالا در دوازدهمین همایش مدیریت کسب و کار های هوشمند در سازمان مدیریت صنعتی٬ …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.